sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Valokuvaaminen

Valokuvaus on ollu mulle intohimo siitä lähtien ku ekan kameran sain. Kaverit jopa kirjotti siitä aiheesta biisin ku mä kuvaan ja laittelen niitä kuvia facebookkiin. Ymmärrän kyllä että kaikki ei sitä tykkää ja rauha heille suotakoon. Mä olen suorastaan kuvausfriikki. Kuvia tulee näpsittyä joka tilanteesta, paikasta, asioista ja ihmisistä. Ei mulla järkkäri aina ole mukana, oikeestaan tosi harvoin, mutta nykyäjana kännyköissä on sen verta laadukkaat kamerat että perus arkikuvat ottaa silläkin. Mun mielestä kaunis kuva ei vaadi sitä, että se olis tarkka, kaunis kuva koostuu siitä tilanteesta ja tunnetilastasta mikä on saatu tallennettua, oikea hetki. Omalla kohalla oon huomannu, että parhaimmat kuvat tulee ihan improvisoimalla, suunnittelematta, sillon kun malli venyttelee tai on poissa ns. kuvaustilanteesta. Se kun malli rentoutuu, on oma itsensä. Silloin kuva kertoo jotain kuvattavasta ja se on se tunne mikä tallentuu. Viikon päästä olen menossa kuvaamaan häitä ja sain käyttööni Hämeenlinnan taidetoimikunnan järjestelmäkameran. Toki minulla itselläkin on järkkäri mutta lainakamera on vähän laadukkaampi, onhan kyseessä speciaali tilanne. Oon harjotellu kuvaamista uudella kameralla parin kaverin kanssa, samassa paikkaa missä kuvataan virallinen hääpotretti. Seuraavaksi pari parasta otosta kuvaussessioista Aulangolla. Kaikki kuvat on lähes muokkaamattomia, joitakin heijastuksia piti poistaa ja värejä säätää ja tehdä rajauksia ja suoristuksia, mutta aika pienellä työllä näistä selvittiin.
Onnentemppeli Aulangon luonnonpuistossa. Haasteellinen mutta ihana kuvauspaikka. Vihreä ikkuna kruunaa kaiken.

Yritettiin vähän leikkiä auringonvalolla. Kuvaa ei ole muuten muokattu mutta värejä vähän säädetty. Tää utuinen auringonvalon heijastus linssiin toi ihan uutta ulottuvuutta otoksiin ja auringonvalo pehmentää hiuksia. Herkkää hih.
Tää on just sellanen kuva ku malli koittaa venytellä että jaksais vielä pari minuuttia töröttää mallina, ja räps. Se oil siinä, ehkä päivän paras otos. 

Tää oli kyllä paras otos sinä päivänä ku Maijan kanssa oltiin kuvaamassa. Kuvauspakka oli tosi ahdas pieni graniitti torni ja oli todella vaikea saada kuvaan kaikki olennainen mutta kivenmurikat tahto olla aina tiellä. 

Näissä kuvissa pidän erityisesti siitä kun auringonvalo piirtyy tuonne selkään. Puut ois voinu olla vähän alempana tai tanko korkeampi tähän kuvaan, muuten ihan kelpo otos.

Tää kuva on vaan kaikessa yksinkertaisuudessaan kaunis.

Ja sitten pari kaunista otosta joissa mallina toimin minä ja kuvaajan toimi tankotanssipartnerini Maija. Hänen blogi löytyy osoitteesta  http://polepain.blogspot.fi/ . Rakkaudesta lajiin, upeita kuvia. Oli ihan sikahauskaa vaikka oliki kuuma ja tanko oli liukas ja ja ja...hyvin meni. 

Hangman

Dove

Saksilankku 

 Paljon on vielä kehittymisen varaa...todella paljon. Instagramista minut löytää nimellä bbnile

-Retu

2 kommenttia:

  1. Heipsulivei!
    Nyt ois tarjolla tämmöstä ystävällismielistä ja lempeetä haastetta aivan tuolla kaiken horinan lopussa :)
    http://monkeytimezh.blogspot.fi/2014/08/kollektiivista-tankolusmuilua-vai-mita.html

    VastaaPoista
  2. Löysin sun blogin spinaround palstalta.
    Olen aloittaja ja tanssin itse myös kotona :)

    http://minajamuud.blogspot.fi/2014/11/kodune-stripaeroobika-tankotanssi-kotona.html

    www.minajamuud.blogspot.fi

    VastaaPoista