keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Esittely

Tervetuloa voimistelemise piiri :D

Olet löytänyt tiesi pääasiassa tankotanssista ja ilma-akrobatiasta kertovaan blogiini.Näiden harrastuksien lisäksi käyn säännöllisesti kuntosalilla ja Iyengar Joogassa, pyörittelen hulavannetta, venyttelen ja lenkkeilen ihastuttavien basenji narttujen Elman ja Carlan kanssa ja olen myös intohimoinen kokkaaja. Touhua siis riittää eikä vapaa-aikana tarvi miettiä,  mitä tekis. Elämäni täyttää ihanat harrastukseni ja ystävän innoittama aloitin tämän blogin kirjoittamisen.

Say hello! Meat hook eli lihakoukku

Kuka minä olen?

Nimi Reetta Marja Orvokki Mällinen. Ikää on kertynyt 30 vuotta ja innostuksen liikuntaan sain vasta muutama vuosi sitten. Lapsena en harrastanut juurikaan muuta kuin ratsastusta ja sitäkään en tosissaan. Vaikka ei kai mitään harrastusta pidä ottaa liian tosissaan ;)
Tankotanssista innostuin n. 4 vuotta sitten. Huomasin, että olen totaalisessa rapakunnossa, painoa oli kertynyt ulkomailla asuessani 20 kiloa lisää ja liikakiloista oli päästävä eroon. Hiukan jumppasin ja kävin lenkeillä ja jopa opettelin "juoksemaan". Paino lähti mukavasti pikkuhiljaa putoamaan. Olin ihastellut internetissä kauniita tankotanssijoita ja otinkin selvää onko Hämeenlinnassa mahdollista harrastaa lajia. Eräänä kesäisenä päivänä pyöräilin eräälle kirpputorille ja huomasin, että hei hetkinen tuollahan se yläkerrassa sijaitsee se tankotanssi sali. Päätin pujahtaa oviaukosta sisään kysyäkseni miten lajin voi aloittaa. Tankotanssiohjaaja Sanna sanoikin, että meillä on just starttitunti alkamassa, ei muuta kun mukaan vaan. Siltä seisomalta kipitin saliin ja ensimäinen tunti olikin mielenkiintoinen. Vailla minkäänlaista keskivartalon hallintaa, vailla käsivoimia, vailla suunnantajua...taistelin tunnin loppuun saakka. Kotiin palattuani olin ihan rikki, polvet mustelmilla kädet kipeänä, mutta hymyssä suin. Olin rakastunut tankotanssiin. Eihän kukaan ole seppä syntyessään mutta nollasta lähtevän tie on kivinen ja pitkä.

Lähtötilanne 2011 ensimäisessä kuvassa ja 5kk sinnikästä venyttelyä ja lopputulos oli tämä.
Jossain vaiheessa tuli todella turhautunut olo kun olin niin kömpelö ja voimaton. Suurin osa tunnilla kävijöistä siirtyivät pikkuhiljaa vaikeusasteiltaan korkeammille tunneille ja minä sinnittelin alkeissa TODELLA pitkään. Muut tytöt heittelivät inverttejä ja ayshoja ja minä samalla ihmettelin mihin suuntaan tämä jalka lähtee...Hitaasti mutta sinnikkäästi jaksoin yrittää. Syksyllä 2012 aloin käymään bodypumpissa ja myöhemmin vaihdoin sen lajin punttitreeniin salilla. Voimat kasvoivat pikkuhiljaa ja tankotemputkin alkoivat luonnistumaan. Mitä enemmän paino laski sitä enemmän voimatehot nousi ja tankoilustakin tuli helpompaa.

Ihana siskoni ylpeänä muodonmuutoksestani askarteli kollaasin edistymisestäni :D
Viime syksynä innostuin sirkuksesta. Ilmoittauduin Vanajaveden opiston aikuisten sirkuskouluun ja loppu onkin sitten historiaa. Tällä hetkellä olen mukana kankaalla korkeuksiin kurssilla ja opin joka treeneissä jotain uutta ja pelottavaa. Trapetsilla kiikkuminen on mulle ihan tajuttoman pelottavaa, mutta rengastrapetsilla taas uskallan temppuilla. Kankaat ah, uusi rakkaus <3

Näille sirkustempuille kun ei ikinä muista nimiä :D
Tankotanssia opetan Hyvinkäällä Fit24 Kuntoklubilla. Tällä hetkellä teen sijaisuuksia mutta kesällä saan ihan omat tunnit jeeeee. Oppilaat siellä on aivan ihania. Työ joka ei tunny työltä. Samalla myös omat taidot harjaantuu. Tällä hetkellä kroppa on ihan juntturassa (liiallisesta treenaamisesta kaiketi) ja huomenna onkin aika jäsenkorjaajalle. Jospa Vesa sais tän ruhon taas siihen kuntoon että jaksaa treenailla. 

Janeiro pose, yks mun ehottomista suosikeista. Niin hankala ja niin vaikea mutta onnistuessaan niin kaunis.
Blogissa koitan käydä läpi temmpujen opettelua ja luomisen tuskaa, iloja ja suruja. Sitä miltä tuntuu opettaa muita ja oppia muilta. Toivottavasti viihdytte kanssani.

P.S. Blogin nimi "Du pain et des jeux" tarkoittaa suomeksi "leipää ja sirkushuveja". 

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin ;)

-Retu







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti